Jak wdrożyć AromaMarketing w hotelu

Jeśli zastanawiasz się, jak wdrożyć aromamarketing w hotelu – ten artykuł jest dla Ciebie.

Aromatyzacja przestrzeni hotelowej to nie tylko sposób na poprawę komfortu gości, ale także na wzmocnienie wizerunku Twojej marki. Nie musisz obawiać się tego procesu – z nami przejdziesz przez każdy etap wdrożenia marketingu zapachowego. Oferujemy pełne wsparcie, od wyboru odpowiednich zapachów, przez instalację profesjonalnych dyfuzorów, aż po ich serwis i bieżące dostosowanie do Twoich potrzeb. Razem zadbamy o to, aby Twój hotel stał się miejscem, które goście będą chcieli odwiedzać ponownie.

Jeśli zastanawiasz się dopiero czy marketing zapachowy to rozwiązanie dla Ciebie, to przeczytaj najpierw: AromaMarketing dla hoteli. Sposób na lepsze opinie o Twoim obiekcie

Etapy wdrożenia aromamarketingu w hotelu

1. Określenie celów i charakteru zapachu

Zastanów się, jakie wrażenie chcesz wywołać u swoich gości. Czy hotel ma być kojarzony z relaksem i harmonią, czy może z energią i nowoczesnością? Kim są twoi goście hotelowi? Czy są to biznesmeni odwiedzający hotel miejski czy są to może rodziny wypoczywające w resorcie lub ośrodku turystycznym? Wybór odpowiedniego zapachu powinien odzwierciedlać styl wnętrz, lokalizację obiektu oraz oczekiwania grupy docelowej.

2. Dobór stref do aromatyzacji

Kluczowym miejscem wdrożenia aromamarketingu w hotelu jest lobby – to właśnie tutaj goście wyrabiają swoje pierwsze wrażenie. Inne istotne obszary to:

  • Korytarze i części wspólne – harmonijny zapach nadaje spójności całemu obiektowi.
  • Strefa SPA i wellness – relaksujące aromaty pomogą się odprężyć Twoim gościom oraz wydłużą ich pobyt w SPA.
  • Sale konferencyjne – delikatne, energetyzujące nuty wspierają koncentrację, podnoszą prestiż wydarzenia i obiektu.
  • Restauracje i bary – aromaty kulinarne mogą subtelnie pobudzać apetyt, wydłużyć czas pobytu oraz zachęcić do powrotu.

3. Wybór technologii aromatyzacji

Najbardziej efektywnym rozwiązaniem są profesjonalne dyfuzory zapachowe, które wykorzystują technologię zimnej dyfuzji. Dzięki niej zapach jest równomiernie rozprowadzany w przestrzeni, a intensywność można dostosować do potrzeb każdej strefy. Nasze dyfuzory DesignAir odbiegają od konkurencyjnych rozwiązań na rynku – są przystosowane do użytku profesjonalnego, sprawdzają się idealnie również do większych powierzchni.

4. Testowanie i personalizacja

Zanim zdecydujesz się na stałe rozwiązanie, warto przetestować jak marketing zapachowy sprawdza się w Twoim obiekcie. Przetestuj różne kompozycje zapachowe w kluczowych obszarach hotelu. Eksperci z Design Air oferują możliwość przeprowadzenia bezpłatnych testów urządzeń i zapachów, aby dobrać idealne rozwiązanie. Ekspert pomoże Ci wybrać dyfuzor, który będzie odpowiedni do charakteru aromatyzowanej przestrzeni, jej rozmiaru, wymagań estetycznych. Następnie zapoznasz się z paletą zapachów rekomendowaną do Twojego obiektu. Profesjonalne zapachy do hoteli to nasza specjalność. Mamy doświadczenie zarówno z sieciami hotelowymi, jak i mniejszymi butikowymi obiektami, dzięki czemu jesteśmy w stanie dopasować rozwiązanie do Twoich indywidualnych potrzeb.

5. Edukacja personelu hotelowego

Zadbaj o to, aby pracownicy byli świadomi wprowadzonych zmian. Goście hotelowi często zadają pytania o piękny zapach, szczególnie, gdy pierwszy raz wchodzą do aromatyzowanego lobby. Pokaż gościom jak dbasz o ich komfort z użyciem profesjonalnej aromatyzacji pomieszczeń. Zapach nie tylko wpływa pozytywnie na samopoczucie gości, ale także na komfort pracy personelu, który w dobrze aromatyzowanym środowisku czuje się bardziej zmotywowany i efektywny.


Najczęściej wybierane profesjonalne zapachy do hoteli

Każda przestrzeń hotelowa wymaga odpowiedniego zapachu, który podkreśli jej funkcję. Ekspert Design Air pomoże Ci dobrać odpowiedni zapach, ale kilka rekomendacji podajemy także poniżej:

  • Lobby: Orroli Men, Vigorous, Nurri Extreme Men. Są to eleganckie aromaty, które kojarzą się z prestiżem oraz luksusowym wizerunkiem.
  • Strefa SPA: Amber Sweetness, Pomarańcza & Cynamon, Paczula & Czekolada. Otulające zapachy, które pozwalają się odprężyć i zrelaksować.
  • Toalety: Neutralizujące zapachy, które zapewnią świeżość przez cały dzień np. Trawa Cytrynowa.
  • Restauracje: Delikatne aromaty inspirowane naturą np. Bergamotka.

Więcej informacji o dostępnych zapachach znajdziesz tutaj: Marketing Zapachowy: Zapachy Design Air

Podsumowanie. Wdrożenie profesjonalnej aromatyzacji w hotelu

Aromamarketing w hotelu to inwestycja, która przynosi długofalowe korzyści. Wybór odpowiednich zapachów i technologii aromatyzacji sprawia, że goście czują się wyjątkowo, a wizerunek obiektu zyskuje nowy, luksusowy wymiar. Jeśli chcesz wprowadzić marketing zapachowy w swoim hotelu, skonsultuj się z ekspertami Design Air, którzy pomogą Ci stworzyć unikalną atmosferę dostosowaną do Twoich potrzeb. Pamiętaj, że jesteśmy obecni na rynku już od 20 lat – mamy duże doświadczenie w branży hotelarskiej i w strefach SPA & wellness. Jesteśmy sprawdzonym partnerem, na którym możesz polegać.

Przekonaj się, jak aromamarketing może odmienić doświadczenie gości w Twoim obiekcie. Zapraszamy do kontaktu!

Ostatnie wpisy

75% emocji w ciągu dnia jest wywołanych poprzez zapach.
Obok wzroku jest to najsilniejszy zmysł człowieka.

Martin Lindstrom
“Brand Sense: Zbuduj silną markę poprzez dotyk, smak, zapach dźwięk oraz wygląd.”